Upišite se u bazu

Search
Close this search box.

Apel nadležnim institucijama za efikasnije provođenje postupka ishođenja dozvola za boravak i rad stranaca

Ponukana mnogobrojnim pozivima svojih članova – obrtnika koji nailaze na probleme u postupcima ishođenja dozvola za boravak i rad stranaca pri Policijskoj postaji Krk, predstavnici Obrtničke komore Primorsko-goranske županije – predsjednik Emil Priskić i tajnik Zora Pavelić uz tajnika Udruženja obrtnika otoka Krka, Ernesta Bonifačića, dana 16.srpnja 2025.godine održali su radni sastanak u PP Krk sa v.d. načelnika Brankom Očko i suradnicima – upravnom savjetnicom PP Krk, Marijanom Škrljac i pomoćnikom načelnika PP za poslove policije, Ivanom Jakovcem.

Nova zakonska regulativa, izmjene i dopune Zakona o strancima, koje su stupile na snagu dana 15. ožujka 2025. godine, donijele su brojne novine, među kojima i pozitivne promjene, no istovremeno i slijedom realnih potreba poslodavaca negativne aspekte provođenja propisane procedure. Intencija je Zakonodavca reguliranje strožih kriterija za odobravanje dozvola za boravak i rad stranaca, prvenstvo radi zaštite stranih državljana u poziciji zaposlenika, kako bi se spriječile moguće zlouporabe kao i strože sigurnosne provjere koje država mora provoditi. Navedenu temu obradili smo, analizirali i raspravili već ranije i s predstavnicima Policijske uprave Primorsko-goranske županije i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Područne službe Rijeka kao i s agencijom za posredovanje u zapošljavanju stranaca, na strukovnoj konferenciji Komore – STRUKON „Stazom poduzetništva“ održanoj u Delnicama još 22. svibnja 2025. godine.

Nažalost, od tada je situacija za brojne poslodavce nepromijenjena i nadalje čekaju pozitivan i konačan ishod, dozvole za rad stranih državljana, jer hrvatskih državljana koje bi zaposlili jednostavno (više) nema.

Brojni obrtnici, poduzetnici suočavaju se s nepremostivom zakonskom odredbom čl. 99. Zakona o strancima koja propisuje uvjet poslodavcu – fizičkoj osobi ostvaren promet od najmanje 15.000,00 eur u posljednjih 6 mjeseci kao promatranom razdoblju ili iznimno, poslodavac-fizička osoba  čiji obrt posluje sezonski, da mora imati promet u najmanjem iznosu od 15.000,00 eura u prethodnoj sezoni. Navedeno je primjenjivo tek na manji broj obrtnika, a iznimka samo na sezonske obrte, no realnost rada malih i mnogobrojnih obrta u cijeloj Hrvatskoj je drukčija, posebice onih u područjima poput otoka, obalnih područja… koji praktički posluju tek dio godine jer koriste zakonsku mogućnost privremene obustave obrta. Takvi obrti ne zadovoljavaju kriterij ostvarenog prometa kako je zakonodavac propisao i ne uspijevaju ishoditi pozitivno mišljenje HZZ-a u provedbi testa tržišta rada.

Prema riječima upravne savjetnice, PP Krk obrađuje iznimno velik broj zahtjeva za ishođenje dozvola za boravak i rad stranaca. U tekućoj godini tako, do srpnja 2025. godine, zaprimili su 3550 zahtjeva, ukupno je riješeno 2525 zahtjeva, od toga je pozitivno obrađeno 1996 zahtjeva dok je za 529 zahtjeva dano negativno mišljenje HZZ-a ili su postupci obustavljeni na zahtjev poslodavaca.

PP Krk apelira i daje uputu podnositeljima zahtjeva:

  • Da ne podnose više Zahtjeva za dozvolu za boravak i rad za istu osobu jer svaki zahtjev predstavlja poseban upravni postupak koji je PP Krk dužna u cijelosti pojedinačno provesti, što oduzima dragocjeno vrijeme i resurse zaposlenika i potpuno je nepotrebno
  • Mole se oni podnositelji zahtjeva koji su u takvoj situaciji da su podnijeli više zahtjeva za istu osobu (nakon provjere sa PP Krk koji od predanih zahtjeva je u obradi) ili koji odustaju od zahtjeva ili su dobili negativno mišljenje od HZZ-a da obavezno povuku nepotrebno predane zahtjeve u aplikaciji HZZ-a kako bi se time skratilo vrijeme obrade drugih zahtjeva, te kako bi se PP mogla posvetiti onim zahtjevima koji imaju uvjete za izdavanje dozvola
  • Podsjeća se podnositelje zahtjeva na mogućnost osiguranu zakonskim izmjenama – ishođenje dozvole za boravak i rad stranaca do najviše tri godine budući se najveći broj zahtjeva još uvijek odnosi na dozvole u trajanju do najviše godine dana. Duži vremenski period važenja dozvole dao bi sigurnost poslodavcima, radnicima, te smanjilo kako opterećenje poslodavaca tako i nadležne PP da slijedeće godine ponovno ne prolaze postupak ishođenja dozvola za iste radnike
  • Mole se podnositelji zahtjeva da prilikom podnošenja zahtjeva predaju potpunu i ispravno popunjenu dokumentaciju – a u slučaju potrebe za eventualnim dodatnim pojašnjenjima da se obrate PP Krk

Neovisno o važećim materijalnim propisima na snazi, do slijedećih planiranih i najavljenih izmjena i dopuna Zakona o strancima na jesen 2025. godine, smatramo da već sada postoje administrativne prepreke koje su premostive, a to je:

  • Poštivanje navedenih, danih uputa policijske postaje od strane podnositelja zahtjeva
  • Ubrzanje rada – nužno dodatno sezonsko ekipiranje – Ministarstva unutarnjih poslova, nadležnih policijskih uprava i policijskih postaja u postupcima ishođenja dozvola za boravak i rad stranaca posebno na obalnom području Županije –  za navedeno se u PP Krk očekuje odobrenje Ministarstva unutarnjih poslova za otvaranje dodatna 2 radna mjesta za rad na predmetnim poslovima
  • Delegiranje predmeta ishođenja dozvola za boravak i rad stranaca u one policijske uprave i/ili policijske postaje koje su manje opterećene radi efikasnijeg i bržeg rješavanja pojedinih predmeta
  • Bolja, efikasnija i brža komunikacija zaduženih referenata s podnositeljima zahtjeva za ishođenje dozvola za boravak i rad
  • Bolja, efikasnija i brža komunikacija referenata HZZ-a s podnositeljima zahtjeva u postupcima izdavanja mišljenja za ishođenje dozvola za boravak i rad
  • Podnošenje potpunih zahtjeva od strane poslodavaca, budući se u praksi događa da se predaju nepotpuni zahtjevi što produžuje rokove postupanja

Radi pružanja pomoći članovima – obrtnicima Udruženja obrtnika otoka Krka, u suradnji s Obrtničkom komorom Primorsko-goranske županije, organizirati će se pravno savjetovanje članova i provjera ispravnosti dokumentacije potrebne za ishođenje dozvola za boravak i rad stranaca, od strane angažiranog odvjetnika.

Članovi Udruženja obrtnika otoka Krka uskoro će dobiti informacije o terminima održavanja individualnih pravnih savjetovanja u Udruženju obrtnika otoka Krka.

Realnost da se potpuni, osnovani i pravovremeno podneseni zahtjevi za ishođenje dozvola za boravak i rad stranaca rješavaju po nekoliko mjeseci mora biti korigirana/skraćena zajedničkom suradnjom svih uključenih dionika procesa dok nije prekasno i dok obrtnici koji čine najveću snagu našeg turističkog gospodarstva ne odustanu i budu prisiljeni uslijed postojećih administrativnih ograničenja i za njih nepremostivih poteškoća prestati s radom.

Povezane novosti

Uputa o korištenju taksimetra – aplikacija prilikom obavljanja autotaksi prijevoza putnika sukladno Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izdalo je Uputu o korištenju taksimetra odnosno aplikacija prilikom obavljanja autotaksi prijevoza putnika sukladno Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine, 41/18, 98/19, 30/21, 89/21, 114/22 i 136/24; dalje u tekstu: Zakon). Uputu prenosimo u cijelosti: „Radi brojnih upita prijevoznika o načinu tumačenja odredbi Zakona i Pravilnika o posebnim […]
Javni poziv za dodjelu oznake Hrvatski otočni proizvod
Ministarstvo   regionalnoga razvoja i fondova Europske unije  objavilo je Javni poziv za dodjelu oznake „Hrvatski otočni proizvod“ u 2025. godini. Oznaka „Hrvatski otočni proizvod“  dodjeljuje se otočnim proizvodima i nematerijalnom dobru u svrhu očuvanja otočne tradicije i identiteta u skladu s Programom „Hrvatski otočni proizvod“. Zahtjevi se zaprimaju  do 31. listopada 2025. godine, a o  […]
UPOZORENJE OBRTNICIMA
Oprezno s poslovnim registrima i adresarima za objavu podataka! Nastavlja se praksa učestalog slanja poziva obrtnicima za upis podataka obrta u razne „registre“, no zapravo se radi o komercijalnim poslovnim adresarima. Upis nije obvezan već se radi o slanju neobvezujućih ponuda. Kao obrtnici, nemate obvezu prihvata ponude, niti pristanka na objavu podataka u raznim „registrima“. […]