Obrtnici su obvezni pristupiti u sustav e-Komunikacija do 19. srpnja 2023. godine.
Obrti i osobe koji obavljaju registriranu djelatnost uključuju se u elektroničku komunikaciju sami i to čine kao fizička osoba (OIB obrta jednak je OIB-u fizičke osobe).
Budući da morate potpisati potvrdu o uključenju u primanje i slanje podnesaka kako biste pristupili e-Komunikaciji kao obrt potreban vam je potpisni certifikat.
Tehnički uvjeti za ulazak i rad u web aplikaciji e-Komunikacija:
1. Elektronička vjerodajnica razine značajna ili visoka namijenjena je za identifikaciju-prijavu i potrebna je za ulazak u aplikaciju odnosno za rad u istoj.
Lista svih prihvaćenih vjerodajnica dostupna je na poveznici https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667.
2. Potpisni certifikat
Potpisni certifikat je potreban u trenutku kada se podnesak šalje sudu, s obzirom da isti mora biti elektronički potpisan.
Koristi se za potpisivanje dokumenata kvalificiranim elektroničkim potpisom. Kvalificirani elektronički potpis, sukladno eIDAS uredbi Europskog parlamenta i Vijeća (EU 910/2014), ima jednak pravni učinak kao vlastoručni potpis.
Ovlašteni izdavatelji potpisnih certifikata u Hrvatskoj su:
• Financijska agencija (FINA)
• Agencija za komercijalnu djelatnost d.o.o. (AKD)
• MUP, posredno, u vidu izdavanja osobne iskaznice
Potpisni certifikati izdaju se na zaštićenom USB uređaju ili pametnim karticama, te imaju određeni rok valjanosti.
Od FINA-e i/ili AKD-a moguće dobiti na istom sticku/kartici elektroničku vjerodajnicu i potpisni certifikat.
Priručnik za fizičke osobe nalazi se na poveznici.